Regulamin – wersja 4.3.4
Postanowienia wstępne
- Sprzedawcą jest:
- Nazwa firmy: Usługi
Turystyczne Aurum Elżbieta Szumska
- Adres firmy: Złota 7
57-250 Złoty Stok
- NIP: 8871323897
- Ze sprzedawcą można
kontaktować się:
- pod adresem email:
zwiedzanie@kopalniazlota.pl
- pod adresem: www.kopalniazlota.pl
- pod numerem telefonu: 748175508
- Niniejszy regulamin
określa zasady świadczenia usług drogą elektroniczną oraz zasady i tryb
zawierania ze Sprzedawcą umów na odległość – sprzedaży Wejściówek.
Regulamin określa w szczególności prawa i obowiązki Stron, a także tryb
postępowania reklamacyjnego.
- Niniejszy Regulamin jest
regulaminem, o którym mowa w art. 8 ust. 1 pkt 1) ustawy z dnia 18 lipca
2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 2017.1219 z dnia
24 czerwca 2017 z późn. zm.).
- Regulamin jest
udostępniony nieodpłatnie za pośrednictwem serwisu internetowego, który
umożliwia pozyskanie, odtwarzanie, utrwalanie i wydrukowanie treści
Regulaminu.
§1. Definicje
- Klient – osoba fizyczna
(w tym również Konsument), która ukończyła co najmniej 13 rok życia, przy
czym w przypadku nie osiągnięcia pełnoletności, wymagana jest zgoda jej
przedstawiciela ustawowego lub opiekuna prawnego, a także osoba prawna
oraz jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa
przyznaje zdolność prawną, a która korzysta z usługi świadczonej drogą
elektroniczną przez Sprzedawcę.
- Konsument – osoba
fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą (Sprzedawcą) czynności prawnej
niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Panel sprzedaży – zespół
współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania,
umożliwiający świadczenie usług drogą elektroniczną oraz zawarcie umowy na
odległość ze Sprzedawcą, znajdujących się w serwisie internetowym
Sprzedawcy.
- Przedsiębiorca na prawach
konsumenta – osoba fizyczna, zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej
działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona
dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z
przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego
na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej.
- Sprzedawca – Podmiot
sprzedający możliwość skorzystania z usługi w obiekcie usługowym. Dane
rejestrowe i kontaktowe do Sprzedawcy widoczne są w Panelu sprzedaży, tuż
pod przyciskiem finalizacji zamówienia.
System płatności online – Autopay S.A. (dawniej Blue Media S.A.) z
siedzibą w Sopocie przy ul. Powstańców Warszawy 6, zarejestrowana w Sądzie
Rejonowym Gdańsk – Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy KRS pod nr
0000320590, o kapitale zakładowym w wysokości 2 000 000 PLN (w całości
wpłaconym), NIP: 585-13-51-185; wpisana do rejestru dostawców usług
płatniczych pod numerem IP17/2013.
- Umowa Sprzedaży –
oznacza umowę sprzedaży zawartą na odległość między Klientem a Sprzedawcą
na zasadach określonych w Regulaminie.
- Wejściówka –
potwierdzenie zawarcia umowy na skorzystanie z wstęp do atrakcji, zawartej
ze Sprzedawcą, w określonym lub do określonego na Wejściówce terminie, w
godzinach i datach otwarcia obiektu usługowego i, o ile jest to wyraźnie
wskazane podczas zakupu i na Wejściówce, po uprzedniej rezerwacji terminu.
W przypadku braku informacji na Wejściówce dotyczącej liczby osób, jakie
mogą jednorazowo skorzystać z usług, Wejściówka upoważnia do skorzystania
z usług przez jedną osobę.
- Zamówienie – oświadczenie
woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy na odległość za
pośrednictwem Panelu sprzedaży, określające rodzaj i liczbę Wejściówek.
- E-paragon – jest to
dokument fiskalny w postaci elektronicznej, którego zakres reguluje Ustawa
o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r., Rozporządzenie
Ministra Finansów w sprawie kas rejestrujących oraz Rozporządzenia MPiT w
sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać́ kasy
rejestrujące.
§2. Informacje ogólne wskazujące sposób
skorzystania z oferty
Bilet należy wykorzystać w
danym terminie, zwiedzanie ZAWSZE rozpoczyna się od Średniowiecznej
Osady Górniczej. Bilet jest jednorazowy.
§3. Rodzaje, zakres i
warunki świadczenie usług drogą elektroniczną
- Sprzedawca świadczy
następującą usługi za pomocą Panelu sprzedaży:
●
usługa umożliwiająca zapoznanie się z ofertą
Sprzedawcy,
●
usługa umożliwiająca zawarcie umowy on-line (na
odległość) poprzez zamówienie przez klienta Wejściówki,
●
usługa przesłania na podany przez Klienta adres
e-mailowy Wejściówki.
- Wymagania techniczne
dotyczące korzystania z usług dostępnych poprzez Panel sprzedaży, są
następujące: posiadanie urządzenia połączonego z siecią Internet;
przeglądarka internetowa umożliwiająca wyświetlanie na ekranie urządzenia
Klienta dokumentów hipertekstowych udostępnionych w sieci Internet z
włączoną obsługa języka Java Script: Google Chrome / Google Chrome Mobile
w wersji 63 lub nowszej, Mozilla Firefox w wersji 52 lub nowszej, Opera w
wersji 58 lub nowszej i Internet Explorer w wersji 11 lub nowszej lub lub
innej przeglądarki kompatybilnej; posiadanie aktualnego, czynnego
prawidłowo skonfigurowanego konta poczty elektronicznej.
§4. Zasady
świadczenia usług droga elektroniczna oraz warunki zawierania i rozwiązywania
umów o świadczenie usług drogą elektroniczną
- Rozpoczęcie przez Klienta
korzystania z usług objętych Regulaminem jest równoznaczne z zawarciem
umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną dostępnych poprzez Panel
sprzedaży bez konieczności sporządzenia odrębnej umowy. W przypadku
zakończenia przez Klienta korzystania z usług udostępnionych przy pomocy
Panelu sprzedaży, umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną rozwiązuje
się automatycznie bez konieczności składania dodatkowych oświadczeń z
chwilą opuszczenia Panelu sprzedaży, z wyłączeniem usługi przesłania na
adres e-mail Wejściówki, która zostaje zakończona po przesłaniu Wejściówki
na wskazany przez Klienta adres e-mail.
- Możliwość korzystania z
usług: usługa umożliwiająca zawarcie umowy on-line (na odległość) poprzez
zamówienie przez Klienta Wejściówki, usługa przestania na podany przez
Klienta adres e-mail Wejściówki, uzależniona jest od złożenia zamówienia
na Wejściówkę, zgodnie z zasadami opisanymi w § 4.
- Usługa przesłania na
podany przez Klienta adres e-mail Wejściówki następuje po zawarciu umowy
sprzedaży Wejściówki. Usługę umożliwiająca zawarcie umowy on-line (na
odległość) poprzez zamówienie Wejściówki Klient może rozpocząć i zakończyć
w każdej chwili.
- Możliwość korzystania z
bezpłatnej usługi: usługa umożliwiająca zapoznania się z ofertą Sprzedawcy
jest każdorazowo wykonywana na indywidualne żądanie Klienta. Klient może w
każdej chwili rozpocząć i zakończyć korzystanie z usługi. Wyjście ze
strony internetowej na której znajduje się Panel sprzedaży oznacza
rezygnację ze świadczenia przedmiotowej usługi przez Sprzedawcę na rzecz
Klienta.
- Klient zobowiązany jest do
korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając
na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej
osób trzecich.
- Klient zobowiązany jest do
wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
- Klienta obowiązuje zakaz
dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
§5. Zawieranie umów sprzedaży i sposób zapłaty
- W celu dokonania
zamówienia należy dokonać wyboru Wejściówki lub Wejściówek dostępnych w
Panelu sprzedaży, określić ich ilość, wybrać ew. dodatkowe parametry
wymagane w formularzu, zaakceptować niniejszy Regulamin, Politykę
Prywatności oraz Regulamin Obiektu, podejmując kolejne czynności
techniczne w oparciu o pojawiające się na stronie komunikaty lub
informacje. W celu realizacji
zamówienia, Klient jest zobowiązany do podania wszystkich niezbędnych
danych umożliwiających ich realizację, które w Panelu sprzedaży wskazane
są jako pola wymagane.
- Całkowita wartość
zamówienia i ostateczna cena zamówienia znajdują się w podsumowaniu
płatności jest widoczna przed ostatecznym zatwierdzeniem zamówienia przez
Klienta.
- Po kliknięciu w przycisk
„Przejdź do płatności” nastąpi przekierowanie Klienta do systemu
płatności internetowych celem dokonania zapłaty za zamówienie. Klient
dokonuje płatności za pośrednictwem Systemu płatności online i aby jej
dokonać, musi zaakceptować postanowienia Regulaminu Systemu płatności
online.
- Podmiotem świadczącym
obsługę płatności online jest System płatności online. Dostępne są szybkie
przelewy internetowe oraz formy płatności następujących kart:
●
Visa
●
Visa Electron
●
MasterCard
●
MasterCard Electronic
●
Maestro
- W momencie przekierowania
Klienta do systemu płatności internetowej, powinien on niezwłocznie
zainicjować zapłatę za Zamówienie. Jeśli System płatności online nie
odnotuje płatności za zamówienie w określonym czasie, zamówione usługi
wracają do puli dostępnych usług, a jeśli pieniądze wpłyną po tym czasie,
zostaną automatycznie zwrócone do Klienta. W celu ponownego zamówienia
Wejściówek należy wypełnić na nowo formularz zamówienia i wykonać
płatność.
- Klient, który dokona
skutecznej zapłaty, zawiera umowę sprzedaży. Potwierdzeniem zawarcia umowy
jest otrzymanie Wejściówki na adres e-mail podany w formularzu Panelu
sprzedaży.
- Wejściówka stanowi dowód
zakupu.
- Klient jest zobowiązany do
zapłaty ceny za zakupioną Wejściówkę, wraz z ewentualnymi zamówionymi
dodatkami, w przypadku zamówienia kilku sztuk, ceny poszczególnych
Wejściówek sumuje się. Łączna cena, jest podana w wypełnianym przez
Klienta formularzu zamówienia. Po dokonanym przez klienta wyborze sposobu
płatności i ew. dostawy zostanie on poinformowany o łącznej cenie
zamówienia wraz z uwzględnieniem ewentualnych kosztów dostawy
(podsumowanie), przed potwierdzeniem przez niego zamówienia.
- Ceny Biletów podawane są w
złotych polskich. Sprzedawca podaje do wiadomości Klienta cenę brutto.
Cena brutto zawiera wszystkie składniki, w tym podatek VAT.
- Sprzedawca spełnia
świadczenie względem Klienta umożliwiając mu realizację uprawnień —
korzystania z usługi, w terminie i na warunkach oznaczonych podczas zakupu
i na Wejściówce a także na warunkach Regulaminu Obiektu, o ile tej
Regulamin Obiektu został wskazany podczas zakupu.
- Błędnie podane dane w
formularzu Klient może zgłosić Sprzedawcy celem ich skorygowania wysyłając
wiadomość e-mailową na adres Sprzedawcy lub kontaktując się z nim za
pośrednictwem numeru telefonu.
- Klient może porozumiewać
się ze Sprzedawcą za pośrednictwem adresu e-mailowego lub numeru telefonu
Sprzedawcy.
- Sprzedawca nie ponosi
jakiejkolwiek odpowiedzialności za podanie przez Klienta danych błędnych
lub nieprawdziwych.
§6. Odstąpienie od
umowy
- Dla Wejściówek, dla
których oznaczony jest konkretny dzień lub okres świadczenia usługi i
które dotyczą umów o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych
niż do celów mieszkalnych, przewozu towarów, najmu samochodów,
gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, zwiedzaniem, wydarzeniami
rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień
lub okres świadczenia usługi, Kupującemu nie przysługuje prawo do
odstąpienia od umowy zawartej na odległość i zwrotu pieniędzy. Wynika to z
art. 38 ust. 1 pkt 12) ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j.
Dz. U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.)
- Sprzedawca ma prawo
wypowiedzieć umowę, wskazując ważną przyczynę. W tym celu niezwłocznie pisemnie
poinformuje Klienta o zaistniałym fakcie na adres email, który użyty był
do nabycia Wejściówki i zaproponuje zamianę na równoważną usługę lub zwrot
pieniędzy. O ile Klienta nie zgodzi się na zamianę, Sprzedawca zwróci do 7
dni od poinformowania Klienta o rozwiązaniu umowy, wszystkie dokonane
przez niego płatności dotyczące Wejściówki, której dotyczy umowa.
- W przypadku odstąpienia od
Umowy sprzedaży jest ona uważana za niezawartą.
- Postanowienia § 6
Regulaminu stosuje się również do Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
§7. Reklamacje,
Rękojmia za wady
- Sprzedawca dokłada
wszelkich starań, aby usługi objęte Wejściówką były świadczone bez wad i
zgodnie z opisem usługi.
- W razie braku zgodności Wejściówki
z zawartą Umową Sprzedaży, Konsumentowi albo Przedsiębiorcy na prawach
konsumenta przysługują uprawnienia określone w przepisach rozdziału 5A
(art. 43a i nast.) ustawy z dnia 30.05.2014 r. o prawach konsumenta (tekst
jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.).
- W stosunku do Klientów
będących Przedsiębiorcami rękojmia zostaje wyłączona.
- Sprzedawca ponosi
odpowiedzialność za brak zgodności Wejściówki z Umową Sprzedaży istniejący
w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili,
chyba że termin przydatności Wejściówki do użycia, określony przez
Sprzedawcę, jest dłuższy.
- Wejściówka jest zgodna z
umową, jeżeli:
- zgodne z umową pozostają
w szczególności jej opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i
funkcjonalność;
- zgodne z umową pozostają
w szczególności jej przydatność do szczególnego celu, do którego jest
potrzebny Konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Sprzedawcę
najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Sprzedawca zaakceptował.
- nadaje się do celów, do
których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem
obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
- występuje w takiej
ilości i ma takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, jakie są typowe
dla towaru tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać,
biorąc pod uwagę charakter towaru oraz publiczne zapewnienie złożone
przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w
ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że
przedsiębiorca wykaże, że:
- nie wiedział o danym
publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
- przed zawarciem umowy
publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i
formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w
porównywalny sposób,
- publiczne zapewnienie
nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu umowy.
- Sprzedawca nie ponosi
odpowiedzialności za brak zgodności Wejściówki z umową w zakresie, o
którym mowa w ust. 5 powyżej, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili
zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha
Wejściówki odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w ust. 5
powyżej oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej jej cechy.
- Reklamacje należy
kierować pisemnie poprzez wiadomość e-mail na adres Sprzedawcy, Zgłoszenie
powinno zawierać Wejściówkę, której dotyczy reklamacja. Do reklamacji
należy dołączyć́ opis zaistniałej sytuacji.
- Każdą pisemnie zgłoszona
wola reklamacji będzie rozpatrzona w terminie do 14 dni od dnia
doręczenia.
W przypadku braków w reklamacji (np. braku dołączenia
Wejściówki) Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie
niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni, od daty otrzymania
wezwania przez Klienta.
- O ile przepisy prawa
bezwzględnie obowiązującego nie stanowią inaczej, wszelkie spory dotyczące
umów zawieranych między Sprzedawcą a Klientem rozstrzyga sąd właściwy
miejscowo dla siedziby Sprzedawcy.
- W przypadku sporów z
udziałem Konsumenta istnieje możliwość skorzystania z pozasądowych
sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Szczegółowe
informacje znajdują się na stronach internetowych powiatowych (miejskich)
rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań
statutowych należy ochrona konsumentów, wojewódzkich inspektoratów
Inspekcji Handlowej oraz pod następującym adresem Urzędu Ochrony
Konkurencji i Konsumentów: www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php.
- Sprzedawca informuje, iż
na podstawie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr
524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. pod adresem
https://ec.europa.eu/consumers/odr/ dostępna jest platforma internetowego
systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na
szczeblu unijnym (platforma ODR).
- Skorzystanie z dostępnych pozasądowych
sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń jest możliwe po
zakończeniu procedury reklamacyjnej i ma charakter dobrowolny – Sprzedawca
w każdej sprawie będzie indywidualnie wyrażał zgodę bądź jej odmawiał.
§9. Postanowienia
końcowe
- Uznanie poszczególnych
postanowień niniejszego Regulaminu w sposób przewidziany prawem za
nieważne bądź nieskuteczne nie wpływa na ważność czy skuteczność
pozostałych postanowień Regulaminu. W miejsce nieważnego postanowienia
zastosowana będzie reguła, która jest najbliższa celom nieważnego
postanowienia całego niniejszego Regulaminu.
- W sprawach
nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy
obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a w szczególności
Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2022 r.
poz. 1360 z późn. zm.), Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług
drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344), Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach
konsumenta (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.).
- Sprzedawca zastrzega
sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu. Zmiany Regulaminu obowiązują
od momentu ich wskazania i umieszczenia w Panelu sprzedaży. Do umów
zawartych przed zmianą regulaminu stosuje się poprzedni regulamin
(obowiązujący w chwili zawarcia umowy, zatem zmiana regulaminu nie będzie
dotyczyć umów, które zostały wcześniej zawarte).
§10. E-paragon
Sprzedający może, ale nie musi wystawiać e-paragon. Zapisy
tego paragrafu dotyczą sytuacji gdy Sprzedający decyduje się wystawiać
e-paragon.
- Warunkiem wydania
e-paragonu jest wyrażenie przez Klienta zgody na jego otrzymanie.
- Klient wyraża zgodę na
wydanie e-paragonu akceptując Regulamin sklepu.
- Klient otrzymuje dostęp
do e-paragonu za pośrednictwem hiperłącza przekazanego przez Sprzedawcę na
podany w zamówieniu adres e-mail. Uzyskanie przez Klienta dostępu do
czytelnej formy e-paragonu jest równoznaczne z wydaniem e-paragonu.
- W przypadku problemów z
dostępem do e-paragonu Klient powinien sprawdzić folder SPAM oraz
skontaktować się niezwłocznie ze Sprzedawcą.
- Hiperłącze do e-paragonu
będzie aktywne przez 6 lat od momentu jego utworzenia.
- Sprzedawca może dodatkowo
wysłać jednorazowe powiadomienie do Klienta na podany przez niego w
zamówieniu nr telefonu w celu poinformowania go o fakcie wystawienia i
dostarczenia e-paragonu.